Unga kommunpolitiker hoppar av

Börshuset i Göteborg. Foto: Björn Larsson Rosvall/TT

  • En tredjedel av Sveriges unga kommunpolitiker har hoppat av under den senaste mandatperioden.
  • Den vanligaste anledningen är att man flyttar ifrån den kommun man suttit som ledamot i.
  • Alfred Ekman (S) berättar om sin upplevelse som ung i fullmäktige.

Amos Mattsson

Bookmark the permalink.

Lämna ett svar