
Börshuset i Göteborg. Foto: Björn Larsson Rosvall/TT
- En tredjedel av Sveriges unga kommunpolitiker har hoppat av under den senaste mandatperioden.
- Den vanligaste anledningen är att man flyttar ifrån den kommun man suttit som ledamot i.
- Alfred Ekman (S) berättar om sin upplevelse som ung i fullmäktige.
Amos Mattsson

