
Rådahemmet. Foto: Emma Persson
- Härryda kommun ska under våren börja servera vildsvinskött till de äldre på kommunens vård- och omsorgsboenden.
- Bakgrunden är att kommunen har problem med vildsvin som bland annat bökar sönder trädgårdar.
- ”Jag tycker att det är spännande att pröva”, säger Birgitta Andreae, en av de boende på Rådahemmet i Mölnlycke.
Emma Persson

