Vildsvin på de äldres matsedel

Rådahemmet. Foto: Emma Persson

  • Härryda kommun ska under våren börja servera vildsvinskött till de äldre på kommunens vård- och omsorgsboenden.
  • Bakgrunden är att kommunen har problem med vildsvin som bland annat bökar sönder trädgårdar.
  • ”Jag tycker att det är spännande att pröva”, säger Birgitta Andreae, en av de boende på Rådahemmet i Mölnlycke.

Emma Persson

Bookmark the permalink.

Lämna ett svar